Ant invasion from hell.

Usch och bläh. Nu har jag försökt i snart en vecka att få myrorna att inse att mitt hus inte är ngt att ha. Men av någon anledning verkas de inte tycka att det ligger ngt i detta. Mitt badrum och vardagsrum har haft parader dagligen. Så nu ger jag upp min citron-kur. No more Mr Nice-guy. Varit och köpt Myrr på sprej som skulle var husdjurs vänlig.  Vilket inte egentligen betyder alltför mkt i Hobbes fall. Allt man inte får nosa eller vara måste ju undersökas. Men nu har jag sprejat hela lgh med detta doftfria mördarmedel. Wish me luck!



Detta är det enda negativa med att bo på marknivå. Super också med tanke på den kärlek jag känner för insekter. Men sommarn ser nog till att det känns mindre jobbigt då man kan grilla och ha allmänt skönt i min mini-trädgård : D.

Men eftersom jag skulle mörda min inneboenden så ansåg både jag och min syster att jag behövde tröstas med något.
Och eftersom det varit soligt och våren kommit så kändes det som om något med sommar känsla skulle kompensera det bäst.... JORDGUBBAR :D. Dock fann vi bara spanska i all butiker, men man kan ju inte var alltför kräsen.



Hobbe diggade dock inget av mina inköp för dagen. Men var dag kan ju inte vara kalas ^^.

Hobbe: 4-3

Hobbe har av någon anledning fått för sig att om han bara ställer till med till med tillräckligt med hys medans jag jobbar, kanske jag fattar viken och stannar hemma. Igår natt hade han lyckat öppna min burk med lipsyl (skruvkork till en liten ask) och smetat ut lipsylen på golvet........

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Kom igen Cia, uppdatera! Hobbe leder ju för bövelen, kämpaaa!!

2009-05-02 @ 10:17:11
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0