Ingen röst här.

Vet att det varit lite segt med blogginlägg men sjukdom och jobb har tagit upp all min tid. Men nu är jag frisk förutom hosta och ingen röst. Jag har tappat den i stort sett. Kanske borde sätta upp "Bortsprungen"-lappar över Teleborg i hopp om att någon ska ha sett den. För även om jag önskat bort min röst ibland, inser jag nu hur lost jag är utan den. Teckenspråk är tydligen inte min starka sida.
Så Hobbe och jag har bildat "Den döve och den stume". Han agerar som tolk åt mig och åt honom. Dock verkar det finnas ett mindre glapp när han ska framföra min talan. Men som tack för hans försök köpte jag Tuna Suprise till honom. Lät nästan som ett Kinderägg, men istället för choklad var det tonfisk och som suprise krabba och sardiner i gelé.

Idag hade vi familjemiddag hos min mamma. Tyvärr verkar de inte riktigt gå som vi planerade. Vi träffas men så fort någon får en chans till att gå kastar sig alla efter den. Men fick leka lite med Jack så jag var nöjd.

Ican tittade in och blev nyfriserad. Eller mer eller mindre en toppning. Detta samtidigt som vi drack Yogitea och fick dagens visdomsord framlagda. Gillar inte teet alltför mkt men jag älskar dessa små visdomsord man får med varje påse. Ett gott skratt om dagen förlänger väl livet.
Dagens visdomsord var: Icans May your inner self be secure and happy och min Oneness is achieved by recgnising yourself.
Visst kan man inte annat än säga att de är söta. For the braindead.
Efter dessa starka tankeställare tog vi oss en promenad och funderade kring hur många kolhydrater det fanns i böngroddar.

Blir som alltid sena kvällar för min del. För nån dag sen var det dock en Tupac-dokumentär som höll mig uppe. Drog en tillbaka lite i tiden. Så dagen efter var playlisten på Spotify rätt självklar.

Men nu ska jag försöka sova. Lång vecka efter imorgon.


Cia: 3-3

Hobbe envisades att springa bland alla plåster då jag o min syster skadat oss. Eftersom han verkade känna sig utanför tyckte vi att vi skulle hjälpa honom att minska den känslan. Viket förvånansvärt inte var lika populärt.


The Plåster-Crew ^^



Kommentarer
Postat av: Per

Det verkar som att mitt undermedvetna tyckte att det där med plåster-crew verkar för jävla ball, för nu har jag skurit mig i fingrarna två gånger på lika många dagar :/

Det finns en slags spray som ska stoppa blodflödet. Den är kass, kan jag tala om.

2009-04-07 @ 17:00:48
URL: http://naifuzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0