*Host*

Verkar som det lagt sig ett litet dammlager på min lilla blogg iom det underbara vår vädret ^^. Men desto mer har jag att fylla ut detta inlägg med sedan vädret verkar må lite sämre.

Jag har börjat äventyra ut i min trädgård och klippt till mina granar och buskar. Börjar planera för hur jag ska kunna vistas i min trädgård när jag väl lyckat plantera alla blommor och växter jag vill ha i trädgården. Insett att jag kanske inte äger en trädgård i storlek med en park rikigt ännu. Men kanske kan jag flytta mina buskar sakta utåt mot cykelförådet och lekparken på baksidan. Och planterar jag klängväxter runt förrådet kommer det inom kort ha ätit upp byggnaden. Och då blir ju lite effekten att det aldrig funnits där. Hobbe röstar ja i detta iaf. Blir ju en liten djungel för hans del. Kan gömma sig bättre för Hitler-katten som skrämmer livet ur honom konstant.

Förra veckan när jag cykla hem fick jag mig en liten överaskning. Plötsligt ser jag en svart skugga springa över vägen. Min tanke var en lite skogsmus. Stannar till sedan den stannat upp en bit från vägkanten. Bilden får säga sitt, trotts att den är väldigt suddig, jag höll ju min distans. Men allt jag kan säga är täckningen var tydlig och den mäte ca 9-10cm.
                           

Men nog om såna härligheter. Lite trevligare bilder har jag med lyckats ta. Från helgen en dag ute i solen.




Detta är vad jag har sysselsatt mig med de senaste dagarna.

Även fått mig vardagsrumsgolv slippat. Hantverkaren tyckte det var lite smått underligt att Hobbe höll honom sällskap medans han väsnades med slipp och borr. Jag sa att det är endast för att Hobbe själv försöker bli hantverkare. Detta så han kan bygga sig ett fort på trädgården mot Hitler-katten. Han fick även spuk på att soffa,bokhyllor och bord stod uppstapplade längst hallväggen och i hobbyrummet. Både Hobbe och jag lekte Fångarna på fortet under dessa dagarna och klättrade runt. Måste ha sett någorlunda trevligt ut. 

Hobbe:  5-3

Väskor verkar vara något slags lyxmotell för Hobbe. Var gång en väska står lite öppen klättar han ner i den. Råkade ställa en bag med kläder som Ican skulle låna i vardagsrummet. När jag skulle gå och lägga mig nästa kväll fann jag detta. Katthår for the lame.




 

Kommentarer
Postat av: Per

Härliga bilder! Söt liten spindel också ;)

2009-05-06 @ 17:14:59
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Ja, så ska det se ut! Berätta gärna mer om Hitler-katten. I'm intrigued.

2009-05-06 @ 19:31:34
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0