Hobbe i spegellandet.

Min väckarklocka har bytt skepnad. Den föreställer en vit katt som står och jamar i kör till sitt
krafsande mot en spegel som står på golvet i mitt sovrum. Lika ställd blir han var gång han ser mig
genom spegel och försöker trycka sig mot den som om han skulle lyckas ta sig till min sida.
När jag slutligen når fram till honom och klappar honom, hoppar han skräckt till över hur jag
kan befinna mig på två ställen. Var morgon samma rutin, och var morgon får det samma slut.
Jag kliver in i en värld utan en katt och kan sova lugnt igen. Frisk luft är aldrig fel.

Men dagen har ju inneburit tittut-lek med solen och kylan. Så efter en promenad, tog jag
på mig att plantera blommorna Hobbe och jag fått av min syster. Kan ju inte ha lilla
mini-granen med julkulor längre. Assistansen från Hobbes sida var något av överväldigande.
Sittandes innanför i fönstret, ovanför elementet, medans jag smutsade ner mina fingrar med jord
utomhus yppa ett ord eller två om att jag kanske inte skulle lägga ner så mycket av min tid
sådana meninglösa saker, när det fanns viktigare saker att se till efter min långa tur hemifrån.
Hade jag ens tittat om det fanns någon mat kvar, tänk om han svultit.


Så här blev det. Mini-granen bor provisoriskt i en glass-burk sedan jag inte hade fler stora krukor.
Och idag lcykades jag samla poäng^-^. Filten jag änvände för att inte frysa sönder mina knän...
Hobbes.

Cia : 1-2
Kanske inte den mest självkara poängen, men filten är hans favorit att ligga på vid dörren.

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Jag tycker att det var en klar poäng. Hejja Cia!

2009-03-24 @ 07:45:28
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Cia

Tackar. Man kan ju inte sitta och läsa regelboken rätt av. Allt handlar ju om att anpassa till nuet ^-^.

2009-03-24 @ 14:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0