Why the serious face?

Solen skiner och så gör det i mina öron med lite Gorillaz. Hittade en underbar spellista från deras radio sida. Upplifting musika, blandat med klassisk. Precis vad jag behöver denna morgon innan det bär av till min Toktant.
Skönt att det åter gått en vecka och jag får möjligheten att träffa henne. Kanske kan hjälpa mig få ur min tjuriga demon, som tycks äta på mer än mig.

Dagen har även fått in ett besök hos min kära farmor. Mat är temat, för ovanligehetens skull. Men denna dag ska vi även till ära planera lite bak. För ja, vi ska fylla bänken med mjöl och skapa lite bullar och tårtor. Detta inför lördagen då det ska bli lite tårtkalas. Efter detta till kvällen blir det lite film/anime-och tårtkväll med gänget. Tror jag : P.

Har iaf varit "duktig" och fått iväg mina ansäkningar till skolorna, Gbg eller Sthlm ser det ut som. *Biter naglarna*.
Även deklararerat tack vare Luzze. Skönt att få allt sånt gjort.

För att hoppa lite i fram och tillbaka (gör ändå så i mitt huvud) såg jag det mest underbara i veckan. Två nässelfjärilar lekandes över ett hav av lilla krokusar. Med solen skinandes. De stannade där hela förmiddagen. Underbart sällskap när man sitter och skriver.
Ja, jag har börjat skriva på min gamla historia om Påskharen. Och kommit på en liten serie om en robot.  Nu ska bara alla idéer ner på papper : P. Enklare sagt än gjort.

Varit en produktiv vecka/helg hittills: Hunnit att tillverka 2 till arigurumis (katt och en robot, den som fick mig att spåna på en serie:P(underbart hur en sak kan ledda tankarna till något helt annat).), sytt en kjol, skrivit, umgåtts med familj och hunnit ha deppförmiddagar i sängen : P. Ja, de är tidkrävande de med ^-^.

Nehe, nu tickar klockan och säger till mig att jag måste bege mig om jag ska hinna.
Off and away

Kommentarer
Postat av: Luzze

Hooray, I'm useful! I'm having a wonderful time.

2010-04-14 @ 17:59:50
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0